چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد

  • کد خبر: ۲۲۳۳۸۳
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد
رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این دوره کمیسیون برنامه و بودجه، منابع انسانی و فناوری اطلاعات، علاوه بر نگاه خلاقیت و نوآوری، تا آخر دوره چندین مرکز خلاقیت برای حل مسائل شهری و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه سلیمی در نطق یکصدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: در ابتدا پاسخ و حمله ایران به رژیم صهیونیستی را که دفاع از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدامات سخیف اسرائیل و تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود و همچنین دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک می‌گویم و از خدمات ارزنده آنها در حوزه تامین امنیت و آرامش جامعه، تقویت همبستگی ملی و تلاش در محرومیت‌زدایی تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ضمن تبریک ویژه به منابع انسانی شهرداری به مناسبت ۲۵ فروردین که بدین منظور نامگذاری شده است، عنوان کرد: در حوزه منابع انسانی که همواره از مهم‌ترین حوزه‌های تصمیم­‌گیری و یکی از دغدغه­‌های اصلی شورای ششم بوده، توجه ویژه به منابع انسانی در جهت توسعه توان سیستم شهرداری و هم‌راستایی اهداف فردی و سازمانی در خانواده بزرگ شهرداری از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوعات مورد پیگیری کمیسیون بوده است.

این عضو شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که چه کسی قرار است به سه میلیون شهروند و ۳۰ میلیون زائر خدمات شایسته ارائه کند، ادامه داد: باید احساس تعلق ارتقا یابد و روح برنامه در تمام لایه‌های شهرداری تا سطوح کارگری نهادینه شود. همه باید بدانند اقدامات اساسی و به ویژه کلان‌پروژه‌ها برای تمرکز اقدامات چیست تا با یاری هم به قله بلند مدیریت شهری که خادمی شایسته شهر امام مهربانی است، برسیم.

وی با بیان اینکه  در این زمینه تبدیل وضعیت بیش از ۴۰۰۰ نفر نیرو‌های ایثارگر براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام شد، تاکید کرد: همچنین پیگیری تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی مشمول و اصلاح احکام کارمندی در سال گذشته منطبق بر نامه سازمان شهرداری‌ها ودهیاری‌های کشور در خصوص تبیین نحوه تاثیر ترمیم حقوق کارمندان انجام شد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: اعمال طرح طبقه‌بندی مشاغل قانون کار برای کارکنان مدیریت پیمان و تشکیل اداره امور کارگری جهت پیگیری ویژه موضوعات این افراد که اتفاق مهمی در راستای توجه به منابع انسانی بود که انجام شد. همچنین برای نخستین بار افزایش احکام نیرو‌های دارای رابطه استخدامی مستقیم، مدیریت پیمان و کارگری در حقوق فروردین ماه ۱۴۰۳ اعمال و پرداخت شد.

سلیمی با اشاره به هفته خلاقیت و نوآوری تصریح کرد: خلاقیت و نوآوری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های انسان است که نقش مهمی در زندگی دارد. این ویژگی باعث پیشرفت انسان در تمامی عرصه‌ها می‌شود و می‌تواند کیفیت زندگی را تعیین کند، از این رو اهمیت بسیاری دارد. کیفیت زندگی شهری نیز به حضور نگاه‌های خلاق و نوآور وابسته است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: ایجاد اداره کل خلاقیت و نوآوری شهری از اقداماتی است که در این دوره شورای شهر با حمایت کمیسیون از این امر رخ داد و توجه ویژه شهرداری مشهد به امر نوآوری را نمایش می‌دهد. داشتن شهری آباد و پررونق در گرو افکار خلاقانه کارآفرینان، پژوهشگران و فرهیختگان علوم مختلف است که با پردازش صحیح می‌توانند به سکوی پرشی برای توسعه شهری منجر گردد.

وی بیان کرد: در این دوره کمیسیون برنامه و بودجه، منابع انسانی و فناوری اطلاعات، علاوه بر نگاه خلاقیت و نوآوری، تا آخر دوره چندین مرکز خلاقیت برای حل مسائل شهری و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس خواهد شد.

سلیمی گفت: توجه ویژه به حاشیه شهر در قالب اختصاص اعتبار پروژه‌های زودبازده با نگاه مسئله‌محوری، توجه به دیپلماسی شهری و ارتباطات بین‌المللی، توجه به فناوری و هوشمندسازی و کسب جوایز متعدد شهر هوشمند از دیگر رویکرد‌های ما است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد افزود: انعقاد قرادداد و ارائه مجوز به پنج اپراتور از جمله شاتل، های‌وب، پیشگامان، صبانِت و آسیاتِک جهت ارائه سرویس اینترنت به مردم از طریق فیبر نوری که منجر به افزایش سرعت و کیفیت اینترنت می‌شود، در مناطق ۹ و ۱۱ تقریبا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم با تاکید بر موضوع در همایش ۶ اردیبهشت‌ماه سایر مناطق شهری نیز با سرعت مناسبی پیش رود.

وی ادامه داد: برقراری رفاهیات ویژه برای کارکنان سازمان فاوا، داشتن نگاه خانواده‌محور در دو بخش کارکنان و شهروندان و حمایت بیمه‌ای تکمیلی برای همکاران حجمی در فرزندان دوم به بعد که منطبق بر قانون جوانی جمعیت بود، انجام و بیمه مربوطه با پرداخت حق‌السهم ۴۰-۶۰ دایر شد.

سلیمی اضافه کرد: اقداماتی همچون سرانه‌محور شدن رفاهیات همکاران، شمول هزینه‌های ناباروری در تکمیل درمان، هماهنگی‌های ایاب و ذهاب مادران باردار و رفاهیات ویژه امور پزشکی و سلامت مادران باردار در سطح کارکنان شهرداری، دوره‌های آموزشی تربیت فرزند، مشاوره‌های ازدواج و ...، غربالگری‌های ویژه بانوان و آقایان، باشگاه‌های مخاطب‌محور و ... از سایر اقدامات مورد پیگیری کمیسیون بوده که محقق شده است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی در ۶ ماه اخیر با برگزاری حدود ۶۵ جلسه، موفق به بررسی و تعیین تکلیف موضوعات حائز اهمیتی، چون بررسی و جمع‌بندی تفریغ ۱۴۰۰، تفریغ ۱۴۰۱، اصلاح ۱۴۰۲ و بودجه ۱۴۰۳ و بیش از ۱۰۰ طرح و لایحه از جمله عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۳، اعطای مشوق‌های ویژه برای فعالان حوزه ساخت‌وساز، لایحه تسهیل تملک املاک واقع در طرح‌های شهری در راستای مدیریت درآمد‌های شهرداری و تعداد بیش از ۱۷۰ دستور کار شده است.

وی در خصوص فعالیت رصدخانه شهری تصریح کرد: فعالیت رصدخانه بدون در دست داشتن آمار کافی، دقیق و به‌هنگام، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، تعیین اهداف، راهکار‌ها و فعالیت‌ها و در نهایت ارزیابی نتایج مربوطه امکان‌پذیر نیست. فعالیت‌های رصدخانه شهری در حوزه برنامه‌ریزی و تدقیق تصمیم‌گیری‌ها نیز به صورت رسمی افتتاح شد.

سلیمی بیان کرد: این رصدخانه به منزله چشمی بینا قادر است نقشی اساسی در تصمیم‌سازی‌های مدیریتی ایفا کند و ماهیت اصلی آن گردآوری داده‌های مدیریت شهری در قالب داده‌های آماری و لایه‌های مکانی است تا با مصورسازی داده‌ها و ارائه تحلیل‌های ممکن، امکان تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و آینده‌پژوهی را به گونه‌ای بهتر فراهم شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->